glömt att blogga, fy sara!

hej

Nu får jag skämmas! Jag har verkligen inte haft en tanke på att blogga vilket är dåligt eftersom jag har ridit nu med så därför ska jag skriva om det nu:

Tisdag
Jag red ut helt själv i skogen vilket jag tycker är modigt av mig att göra eftersom han har varit så bråkig. Men det gick verkligen skit bra! Det blev bara ett enda bråk och det löste vi snabbt. Han fick nästan trava och gallopera hela rundan och det gillade han och tog några bocksprång i gallopen. Men efter att jag hade galloperat en stund slutade han vifta med huvudet och bocka och då skötte han sig kanon och galoperade lugnt och stilla. Det gillar jag! Så tisdags ridningen är jag jättenöjd med!

Onsdag
Idag blev det träning i en hage vid pene badet. I början gick det kanon och hela vägen ner till hagen gick super! Men när jag skulle börja gallopera så blev allt kaos. Det kändes som vi var tillbaka på ruta ett igen eftersom han vägrade gå framåt och drabbades av panik. Men efter att jag hade fått mitt utbrott på honom och efter att han va typ en cm ifrån att trilla med mig så lugnade han ner sig och gick framåt. Det är nog första gången jag kände att jag verkligen satt han på sin plats att jag ska vara högst och inte han. Han gick verkligen och skämdes och jag fick dörflr klappa om han lite för att han inte skulle känna sig för dum. Sen så skötte han sig jättebra men va väldigt låg efter det så jag red hem eftersom han va dö svettig.

Torsdag
Idag drog jag och mamma till börjes efter jag slutade skolan vid 11.05. Jag övningskörde dit och det gick kanon bra. Vi köpte mat till mix och lite andra små saker som kan vara bra att ha ex två shabrak och båda va sjukt söta, en va i flis och på var kalle anka den måste jag änväda i vinder. Det andra shabraket va leopadfärgat tycker att mix kunde få bli lite trendig och bli en liten söt leopad. Efter åkte jag ner till mix och prövade och båda passade kanon! Lärde han även att glans spry inte är farligt att få på sig.

Nu har jag skrivt av mig lite vad som har hänt och nu ska jag bjuda på lite bilder som jag har fått ifrån en kompis :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0