löshoppning

Tjena fina du!

idag var det då dags att löshoppa mix och jag måste säga att det gick jättebra. Innan jag löshoppade han så red jag lite eftersom han var tvungen att få lite uppvärmning framridningen gick skit bra. Han gick jättefint på tyglen och jobbade verkligen och sånt är ju alltid kul. Sen skulle jag galoppera lite och då blev det totalt kaos, han började bocka och blev allmänt stimmig. Men löshoppningen gick somsagt skit bra och han hoppade fint så jag tror att han kommer bli en riktigt fin hopphäst.

Nu har jag varit i stallet och släppt in hästarna och mixen var stimmig och pigg me väldigt söt.

Vi ska även köpa en ny sadel eftersom mix sadel börja bli lite förliten och att köpa sadel är lite jobbigt eftersom jag inte kan så mycket om de. Men vi får hoppas på det bästa.
Nu ska jag kolla lite på tv och duscha och sedan sova eftersom jag har inte sovit mer än 6 timmar inatt så jag är trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0