Mix suprise

Hejsan!
jag tänkte skriva lite saker om min stjärna Mix.

Mix är en korsning mellan halvblod och welsh. Han föddes den 8 maj 2006 och det betyder att han snart är 4 år.
Jag är bara en fodervärd till han med hoppas att jag kan köpa han senare om allt funkar. Han kom till mig den 30 juni så jag har kämpat med han i drygt 10 månader.
Det har varit både ris och ros med honom. Ena stunden har han varit skit duktig och gjort det jag vill medans en annan dag har han varit helt hopplös men det är väl så när man har en unghäst.
Under dessa 10 månaderna jag har haft honom så har jag lärt mig att kämpa ändå det går åt skogen och det är otroligt bra att kunna göra det tycker jag.



 mix på bilden



Innan jag fick mix har jag haft tre andra hästar.
putte- han va min första häst ett halvlod va han jätte mysig och snäll häst men han kunde verkligen ha sina dumma stundermed. Jag hade putte i 4 år innan hans ägare ville ha tillbaka han.


Tussan-  va en trvare som gick ifrån att vara en smal och depprimerad häst till att bli en riktigt fin dressyrhäst med mycket muskler. Under de två åren jag hade henne kämpade jag väldigt mycket. Jag va tvungen att lämna tillbaka henne för hennes ålder eftersom hon inte orkade med de träningarna jag ville.


Mira- jag har ridit henne sen jag va jätteliten. Hon va en harflinger jättefin och söt! När jag lämnade tillbaka tussan så skulle jag börja träna mira så jag tog hem henne till stallet men då fick hon fång och va tvungen att avlidas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0