sadel-helg

Hej!
Som jag skrev i så har det varit en sadel-helg. Mix har ju växt något enormt under vintern så nu är det dags att skaffa en ny sadel till den lilla tjockisen :)
I har haft tre begagnade sadlar som vi har hållt på och bytt och allt. Måste säga att mixen har varit skit duktig eftersom han har stått stilla och lydigt! så jag är skit glad över det. I fredags så red jag i corallen för att kolla hur sadlarna satt och idag fick vi mer hjälpa av en kompis till oss så idag red jag i hagen. Tillslut kom vi fram till vilken sadel som satt bäst på mix.
Sadlen var ganska sliten men väldigt skön. Så på måndag ska vi åka upp och betala för den och de ska sy liten på den. Men jag kommer sakna min älskade dressyr sadel! för sen har varit skönsat och bäst!!! men så är det att ha en unghäst.
Nu ska jag snart äta och fixa mig lite för ikväll sover jag hos älsklingen och imrgon får jag ledigt ifrån stallet helt jag får se hur jag klara det eftersom jag har träffat mix typ varje dag nu på senaste tiden. Det kan vara skönt att få lite ledigt ibland. Vi hörs nästa gång jag skriver puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0