vårspratt

Tjena mittbena!

Idag har det varit en underbart solig dag och det gillars! Jag åka till Simon skola och åt det va faktist ganska gått. Efter det cyklade jag hem och åkte direkt ner till stallet. Där fixade jag allt med mockning och mat till morgonen och kvällen sen gick jag och hämtade mix. Han va jätteduktig och stod stilla när jag borstade och sadlade så något har han lärt sig. Idag skulle jag köra träning i hagen och jag kan ju säga att det blev en riktigt hård träning. Han var helt blöt efter. Det blev mycket vårspratt och bockningar idag han va totalt galen i galoppen. Men efter att ha kämpat ett bra tag så kunde jag galoppera flera varv utan några bråk. Måste säga att jag glädjs att jag har en bra sitts för jag sitter nästan alltid kvar när han bockar. Om jag hade flygit av så hade det varit ett helvete..  Men ja dagen har varit underbar för allt har gått bra. Mixen var ju skit duktigt i både traven och skritten ifrån början och blev senare ganska okej i galoppen med.

Här är några bilder ifrån dagens ridning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0