10 och 11 augusti Ris och ros

Heeeej!

10/8
Idag red jag ut en runda i skogen och mamma cyklade med. Det började så bra för han gick förbi saker som han bruka vara rädd för och han bråkade inget. Men efter jag hade gått förbi de läskiga sakerna kom bråket. Han tryckte upp sig mot stängslet och började stegra och bocka. Men jag klarade iaf alla bråk och sedan var han duktigt reste av rundan. Men han har verkligen börjat testa mig på allt igen, han stannar när han ska in till sin box, han vägra gå framåt när jag rider han, han tänker inte stå stilla när jag sadlar och sitter upp. Haha det är alla saker som han håll på med för några månader sen. Men det lär nog gå över snabbare denna gången.

11/8
Idag var bara mix FÖR jobbig! fast han skötte sig kanon. Jag bestämde mig för att rida uppe på ridbanan och det gjorde jag också. Men i boxen var han stimmig/busig och håll på med massa dumheter men sånt får man leva med när man har en bebis. När jag hade sadlat (gick bra idag) så tog jag med mig mix och kedjan (om han vägrade gå upp) Men han skötte sig galant hela vägen upp men ok jag gick på marken och det bruka funka då. När jag väl hade kommit upp till ridbanan så skulle jag sitta upp och då vägrade han att stå stilla och håll på att dumma sig massor men efter ett tag kom jag upp och så stod han faktist stilla. När jag skulle börja rida så skötte han sig GALET BRA! Vi red en liten stund på gräset men vi var tvungna att flytta oss till gruset för de skulle klippa gräset. Men ridningen gick verkligen kanon idag och det är jag så glad över. Men somsagt hade jag en jobbig häst idag som var väldigt busig och gräggade varje gång jag hade hämtat något i sadelkammaren, haha söte häst!

Imån så får han kanske vila eftersom det var så jobbigt pass idag och sen är även båda framskorna lösa nu..
DÅLIG HOVSLAGARE!!

Måste ta lite nya bilder snart med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0