17 augusti Framåt!

Hejj

Idag skulle jag åka ner till stallet för att träna lite i corallen men så blev det inte. Har varit sugen på att rida hela dagen så jag tog en liten runda på 35 min fastän jag inte fick! För nu växer mix igen och då måste han vila för att jag inte ska förstöra hans ben. Men en sån liten och lugn runda jag tog idag kan inte skada. Han var jätteduktigt idag för det blev bara ett litet bråk där de bygger om men det var för att han är så rädd för grävmaskinerna och så men efter att jag bråkat i typ 1 min med han så gick han förbi så fint. Det är inte så stora bråk längre vilket är skit skönt! :)

Han fick stå inne ganska länge för att han skulle hålla nikki lugn eftersom hon fick dropp. Usch läskigt och hoppas hon är på bättringsväg nu! Hatar verkligen när inte hästarna mår bra. Så mix ståd inne så fint och lugnt, så söt häst har jag.

Imorgon får jag nog köra lite lyndad med han eftersom jag måste ha en lydig häst på marken med och inte bara när jag rider han:)!

Så skönt för nu är mix och jag ett igen allt känns så bra igen!
Förra veckan var vi inte alls överräns och inget funkade. Men nu har jag fattat varför, han växer och han hade troligen ont i sina fötter eftersom skorna var för små för fötterna sa hovslagaren vi hade ute nu. Kommer aldrig att ha den hovslagaren igen! hon kan ju fan inte sitt jobb och kunde föstört mix fötter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0