19 augusti Last-träning 2

Hej du!

Idag har sara varit här och last-tränat med mix igen och idag gick det verkligen sjukt bra! Han gick in typ 4 gånger och 2 av de gångerna så satt vi up bommen bakom och vi fick även stänga hela transoprten och han reagerade inte ens?! haha min häst är så duktig och fin. Sen gick sara upp och satte sig och sa att mamma och jag skulle klara det själv och då fick jag lite smått panik men han gick på så fint och vi fick stänga allt och han stod och vilade.
Nu ska mamma  och jag fortstätta att träna lastningen själva eftersom han är så himla duktigt och fin åh jag vill köpa denna hästen nu!!!

Mix ska nog få vila lite nu för att han växer och jag vill verkligen inte förstöra hans framben eftersom de har all vikt på sig nu och då kan jag lika väl låta han vila så han inte bli halt. Vi ska även ta ut kotknäckaren hasse för att vi måste fixa till mix lite nu eftersom han har växt så mycket..:( Jaja han lär väl bli en stor och fin pojke tillslut :)

Så nu ska jag kämpa på med lydnad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0