20 augusti Paraply och sopsäck

Hejj

Idag har jag kört mycket lydnad med mix och han skötte sig galant hela tiden. Vi var i corallen och vi började med att han skulle stanna när jag stannade och han skulle öka när jag ökade och så vidare. Tillslut kunde jag till och med kunna börja trava och han följde med så fint jämte
och när jag stannade när vi höll på att trava så stannade han. Han backar även när jag går mot han nu och visar honom att han ska backa så han är väldigt lydig och håller koll på vad jag är och gör innan tittade han vara på allt omkring mig och lyssnade inte alls på mig.

När jag hade tränat det ett tag så fick han springa av sig lite i corallen och han fattade galopp så fint och galopperade runt där inne. Efter det tog jag fram ett paraply och en stor svart sopsäck. Jag började att gå över säcken och det var ingetting men när mamma började fälla upp paraplyt blev han räddare så jag fick visa han det några gånger och sen fick han lukta på det och sen gick det mycket bättre, jag fick gå jämte han med paraplyt och och fick fälla upp och ner det framför honom. Prasslade även med plastpåsen runt honom och han var så duktigt!
Mix är ingen rädd häst iallafall!!
Nu ska jag komma på massa nya övningar jag kan göra, om just du har något förslag hör gärna av dig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0