4 augusti Otroligt bra och flera utbrott!

Hejsan

jag har inte skrivit på ett par dagar nu och det är för att jag inte ha ridit eftersom han har fått vila nu och sen har han även 2 lösa skor, DÅLIG HOVSLAGARE!! Det var fasen bara 5 veckor sen vi skodde och nu har de växt över och 2 st är då lösa. Men våran galma hovslagare som bråkade så med mix kanske kommer imån och hamra dit dom.

Idag red jag mix iaf och det gick KANON bra! vi skrittade ut en runda i skogen på långa tyglar och han bråkade absolut inget tills vi kom tillbaka till stallet då han blev livrädd och vägrade gå förbi katterna, knäpp häst. Han slängde verkligen sig åt alla håll och hade panik så jag blev rädd själv och satt av vilket jag ångra något otroligt! Men efter ett tag när vi hade bråkat på marken så satt jag upp igen och då gick han så fint förbi och då blev jag iaf lite nöjd. Sen när jag hade gått in med honom i boxen så skämdes han verkligen. När jag sprutade på flugmedlet så började han springa runt och hålla på så jag blev sur och skrek till på han och tappade verkligen mitt tålamod vilket inte är bra när man är med mix så jag stängde (slängde igen) boxdörren och gick ut därifrån, jag gick in i sadelkammaren och tog 10 djupa andetag och gick in till han igen och ännu en gång så skämdes han något otroligt så sen när både han och jag var lugn så gick allt toppen.

Igår fick vi våra saker vi hade beställt ifrån hööks det var:
-ett par ridskor till mig
- två par ridstrumpor
- ett viktmått band
- ett skritttäcke till mix
- 4 st benskydd (2 fram & 2 bak)

Allt passade perfekt och idag när jag skulle pröva benskydden så gick han så himla roligt. Han har nämligen bara haft på sig benskydd typ två gånger innan och dom var alldeles för stora så men nu har han ett par som passa men han verkade inte som att han tyckte om dom i början iaf. Han gick typ upp med benen varje gång han lyfte dom så det såg så kul ut. Så men lämnade mix med ett skratt iaf vilket känndes väldigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0