6 december Pip häst!

Heej :)

Idag var det inte alls meningen att jag skulle ut och rida men så blev det. Han har ju haft ont i sitt mugg ben nu och vill ju inte lyfta de länge och därför är det svårt att brodda. Men idag höll han upp den så fint och jag fick brodda och allt. Fick rida ut en runda i mörkret så det var bra för då fick jag träna på det med och det är ju toppen! Han var duktigt och skötte sig hela rundan. Men han var en damphäst som vanligt nu i snön så att han bockade och hade kul mitt ute o mörkret och han är lite konstig för när han ska busa så bruka han pipa ibland och det låter så himla roligt och det är väldigt sött med. Han är ju väldigt speciell denna hästen och det är ju kul!

Men så mitt när jag var ute i den mörka skogen så gick mitt stigläder sönder och jag va nära att flyga av men mix var så snäll att stanna eftersom jag galopperade. Så nu får jag åka och köpa nya läder tills nästa gång jag ska rida :) 
 
Bjuder på lite vinter bilder:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0