12 juli Första ridningen på 10 dagar!

Hejsan

idag var det första dagen jag red på typ 10 dagar eller något eftersom jag har varit iväg och så. Det var riktigt kul att rida igen och det tyckte mix med. Ibland är det riktigt bra att bara vara ifrån varandra för då saknar man verkligen varandra sen och längtar väldigt mycket tillbaka till ridningen. Det gick även kalas bra idag. Han skötte sig galant men han var vädigt pigg och hade mycket spring i benen. Som en gång så sparkade han sen sprang in i skogen buse häst! Måste även tilllägga att mixen har fått så himla mycket respekt för mig och det älskar jag eftersom då bråkar han inte länge utan såfort jag blir sur så går han framåt. Idag var det absolut inget bråk, härligt! Kommer kanske inte bli så mycket ridning nu eftersom det är så himla varmt. Det är över 30 grader och då går det liksom inte att rida för när mix och jag kom hem idag var vi båda skit svettiga. Men vi får se vädret kasnke ändra sig? Jag hoppas inte det men jag skulle uppskatta om det kunde vara lite svalare. Det kunde vara klarblå himmel men typ bara 25 grader och inte 35! ;) jag ska inte klaga för det är sommaren jag har längtat till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0