13, 14 & 15 juli försökt till att bada och ridning

Hejsan nu var det längesen jag skrev så jag skriver lite om alla dagar på en gång.

Tisdag den 13 juli
Idag fösökte jag få mix ner i vattnet för att jag skulle försöka bada han lite. Det gick sådär men jag ska nog vara nöjd med att jag fick han enda till vatten. Han gick verkligen nästan i men vågade inte riktigt så det är bara att försöka en gång till för nästa gång kanske det går. Red även lite barbacka hem och mamma ledde han. Han var så duktig.

Onsdag den 14 juli
Idag red jag ut i ca 45 min ensam i skogen. Det blev lite bråk där de bygger om man det löste vi så. Gick även förbi en brandbil idag och varför är han inte rädd för den eftersom det var första gången han såg en branbil och varför är han då rädd att gå förbi ställen där han typ har gått 100 gånger, lustig häst! Men ja det gick bra och han var skit svettig när jag kom tillbaka till stallet.

Torsdag den 15 juli
Idag red jag ut med ängla. Hon red på Tore och jag red såklart på Mixen. Det gick väl bra men båda var lite små mesiga så dom stannade och så ibland. Mix bockade även några riktigt höga bockningar idag hah han var glad iallafall. Vi red i 50 min eller något tror jag. Efter det så stod mix inne en timme och jag donade med han. Jag tvättade både svansen och manen med schampo och tillslut gillade han faktist det. Hoppas bara han inte rullade sig efter att jag hade åkt hem.. hahah



bilden är inte ifrån idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0