23 juli SARA-TRÄNING

Hej

Som ni ser på överskriften så var Sara och tränade mix och mig. Vi red på gräsridbanan i ca 1 timme och mix skötte sig kanon!

Han är väldigt ojämn med sin ställning för i ena varvet böjer han för mycket medans i andra varvet har han jättesvårt för att ens böja lite. Så det jobbade vi mycket på idag och tillslut gick han verkligen kanon. När jag skulle galoppera i höger varv så hade han svårt för att fatta rätt och han bara bockade runt och det gör han för att han har verkligen jättesvårt för att vara stabil och ställd i höger varv. Men efter ett antal fel fattningar och bockningar så lyckades vi fatta rätt galopp några gånger.

Jag är verkligen jättenöjd med mix och han är verkligen världens bästa häst även om han kan vara dum ibland..;)

Idag avmaskades mix och på söndag ska de byta hage vilket jag GILLAR! de har verkligen ingen mat nu och jag blir så trött på det eftersom mix går ner i vikt skit snabbt och idag sa min ridlärare att han inte fick så ner mer och då fick jag ännu mer panik. Han fick stå inne och äta lite hö efter träningen eftersom han behövde lite enegri och sen fick han riktigt mycket mat med. Så han var så nöjd så.

ska även passa på att säga grattis till min underbara brorsa som fyller 21 år idag! :)

Bilder ifrån träningen idag:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0