30 juli regn regn regn..

Halloj

Hemskt vilket oväder det har blivit i Växjö nu på de senaste dagarna. Tur att jag hade ledigt i början av lovet eftersom då sken solen varje dag.
Idag så regnade det när jag åkte till stallet och då kunde jag ju inte rida eftersom han var blöt tänkte jag. Men när jag kom ner till stallet var mix inte alls blöt så jag bestämde mig för att rida ut en runda i skogen. Fick rida ut i gummistövlar och det var inte de lättaste men det funkade. Det dumma var att när jag kom tillbaka till stallet så såg jag att jag hade mina ridstövlar i stallet, typiskt!

Men Mix skötte sig bra han blev bara lite jobbig när vi mötte en annan häst eftersom han ville gå efter den och då ville han absolut inte lyssna på mig. Men efter ett tag fick han en smäll i rumpan och då gick han framåt. Vi löser alla bråk nu iaf och det är så himla skönt. Mix är allti lite extra stressad och rädd när det blåser och regna så det tränade vi på idag och det går ju iaf framåt!
Vi får se hur det blir med ridningen i helgen jag vet ju inte hur vädret ska bli ju och om regnet bara öser ner så går det ju faktist inte att rida..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0