onsdag 21 juli och torsdag 22 juli DAMP OCH MUGG

21 juli

Idag red jag ut i skogen ensam i ca 50-60 min. Kom blandannat på att han hostar om man har en sak på tränset haha min häst är konstig! Jag såg även att han hade mått mugg idag vilket inte är kul eftersom det är mycket saker man måste tänka och det tar lång tid att ta hand om. Men själva ridningen gick kanon bra! Han bråkade inget på hela rundan och var cool lugn, härligt!
Men när vi kom tillbaka var han inte lika lugn. Jag släppte in han i hagen ensam eftersom alla andra hästar var och red och så sen körde det även en traktor in och ut i hagen hela tiden och på halva sidan av hagen gick mix. När jag släppte in han var han helt galen. Han bara sprang runt och gnäggade och rusade fram  jag har nog aldrig sett han springa så snabbt men han blev lugn igen när det kom in en kompis till han.


22 juli

Hade tänkt att rida idag men så blev det inte..
Muggen hade spridit sig något otroligt och han verkade vara lite små känslig där så jag tänkte att det är bäst att han fick vila så det inte blir stora bråk pga att han får ont när jag rider. Fast jag rider ju aldrig när mix har ont någonstans eftersom det är djurplågeri!
Jag fick tvätta av muggen med mild tvål och smöra in det med någon salva och jag hoppas att det ska vara bättre imån.
Jag tror även att mix tänder växer eftersom han ville bita på allt idag, förutom mig ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0