10 och 11 juni ridbanen och skogen

tjena!

10 juni
jag red lite på grus ridbanan det gick kanon bra innan jag skulle börja galoppera, för då började han sparka och dumma sig och fatta fel galopp. Jag gjorde en övning med volter i hörnen och sedan på enda lång sidan skulle man galoppera och på den andra skulle man sakta av till skritt och skritta några steg. Han var skit duktigt och fattade rätt och sparkade inget i galoppen. Efter att jag hade gjort övnigen i båda varven fattade jag galopp och bara galopperade runt hela ridbanan och han sparkade inget! det gjorde han ju massor innan jag började med övningen. Blev suger glad och super nöjd!

11 juni
red ut en runda ensam i skogen och det blev bråk bårk och åter lite bråk..
Men jag vann över han alla gånger och det är jag stolt över för han ska inte bestämma. Det är synd att han har kommit tillbaka till bråktiden nu men jag hoppas den går över snart så :)
På söndag ska nog jag och helle rida ut. Ska bli kul men hoppas inte det går som det gick förra gången vi red ut( jag flög av) hahah busig polle jag har!


Idag hade vi skolavslutning och det betyder att jag har SOMMARLOV nu det fira jag igenom att vi i klassen ska ha en klassfest! fan vad kul det ska bli. Igår tog även min kusin studenten så grattis till Eric.

Bilderna är på fölet algot som bor i snuggestallet så söt och sen även en på mixen :)





mycket snö <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0