30 juni, ett år med min älskling<3

Hej

Idag fira jag och mix  1 år och jag är så himla lycklig. Sitter och tänker tillbaka på året som har gått.
Här är vårat år:

 När jag fick han så var han nog världens finaste och snällaste häst. Han var bara 3 år men var som en häst som var typ 25 år. Det var väl så några månader. Sen i slutet av november gick han på vila till i slutet av februari så han vilade i ca 3 månader. Efter det började helvetet! ett skit helvete jag grät hur många gånger som helst, jag ville bara ge upp för att jag orkade verkligen inte mer och jag var så fruktansvärt rädd för han. Detta helvetet höll på i flera månader och det är nog det värsta jag har varit med om. Men så en dag bestämde jag mig. Jag bråkade, bråkade, bråkade och bråkade med honom och det var stegringar, bockningar, en avtrillning, svett och tårar men jag klarade det! Idag har jag en häst som testar mig på ett okej sätt och jag vinner alltid över honom. Jag är aldrig rädd och det känns så himla bra! Idag har jag en häst som är världens lydigaste när jag är på marken men som kan jävlas såfort jag sitter upp men det jobbar vi på.

Mix och jag har haft mycket motgångar men även vädigt mycket framgångar och det är framgångarna som har gjort att jag har orkat kämpa och idag har jag klarat en av mina största utmaning.

Vi ska kämpa i minst ett år till och jag hoppas det blir längre
Jag älskar dig gubben<3


har även ridit ut en runda i skogen och han bråkade lite i början annars inte alls mycket och jag stannade kvar i stallet för att smörja mina saker och umgås med mix:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0