29/4 - 2/5

ej nu skriver jag om båda dagarna missade att skriva i torsdags :)

TORSDAG
Jag red utt till gräs ridbanan för att jag tänkte att jag skulle köra lite markarbete. Men det slutade sådär tyvärr. Det blev lite mycket bråk och jag kan erkänna att det var mycket fel av mig. Jag var trött och inte på så bra humör om jag är det så blir mix likadan. Han ville verkligen inte fatta rätt galopp och han drabbades verkligen av panik. Blev helt kaos i hans huvud men efter att han hade fattat rätt galopp i båda varven så slutade jag eftersom mix var helt slut. Efter jag hade suttit av och så berömde jag honom och pussade han massor för han förtjänade inte att jag skulle bli så jääkla sur eftersom han dummade sig inte så mycket mot mig. Jag lärade mig iaf att man inte ska rida på mix när man är trött.

FREDAG
Betyder valborg! det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss men det blev kul iaf. Vi var 6 st tjejer. Ville bara skriva det haha :D

LÖRDAG
Var helt slut efter fredagen och kände att min kropp inte var med mig. Men jag tänkte att om jag åker ut till mix och rider en runda piggna nog kroppen till. Men så blev det inte! Mamma och jag kom ner till stallet vid typ 10.45 då kollade vi på tavlan där men skriver upp viktigt saker och då stod det att vi skulle ha ett ihopsläpp vid 11.00 så rida hann jag inte. Lite tråkigt för jag var riktigt sugen på de. Så det var bara att skita i ridningen och släppa ihop hästarna. Det kom in 2 st jättestora hästar till våran flock och allt verkade funka bra.

SÖNDAG
Idag red jag ut en lång och skön runda i det fina vädret! herregud vad skönt det var och vad mix skötte sig bra. Det var absolut inget bråk och han gjorde vad jag bad honom. Blir så glad när han är snäll :)
Och nu går även mix ute dygnet runt det tror jag han tycker är skönt.


Helgen har varit toppen!
vi hörs, jag tror att jag ska låt mix vila i några dagar nu :)
puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0