4 maj 2010 REGN!

Heej

regn regn regn regn regn och åter regn.
Idag cyklade jag ner till stallet i regn men ändå bestämde jag mig för att rida ut en runda eftersom mix hatar regn och jag måste få han lugn när han är ute i regn därför blev det ett bra träningspass. Jag tog in han i sin box och lät han torka medans han åt sitt hö. Efter det var det bara att sadla på rida ut. I början regnade det bara lite och efter ett tag slutade det helt. Jag travade och galopperaded typ hela rundan för att jag inte skulle frysa. När jag var påvåg hem öppnade sig himlen. Det började spöregna och åska och hagla! Fyfan vad hemskt det var och det tyckte mix med, så vi galopperade helt vägen hem för att komma så snabbt hem som möjligt. Han skötte sig jättebra. Var bara väldigt pigg i början och småsprang hela tiden men efter lite jobb fick jag han lugn.

Idag släpptes tanjas häst in i våran flock. Hästen heter nikki och är 3 år. Passar perfekt som en lek kompis till mix. Han var jätteglad och sprang runt och lekte medans några andra hästar jagade stackas nikki. Men han kommer nog verkligen få en ny lek kamrat, kul för han!

Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka bli lite varm efter spö regnet puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0