måndag 10 maj & tisdag 11 maj

Hej sötnos!

Har inte skrivit nu pga att jag inte har haft tid med det. Pluggat lite till matte nationella och varit med simon. Men sen har jag ävem ridit lite, tänkte berätta lite om det nu:

10 maj
Red lite barbacka i corallen. Gick verkligen skit bra och han reagera inte ens längre att jag sitter barbacka helt sjukt! Om jag inte nämt det innan så första gången när jag satt upp på mix barbacka så fick han panik och sparkade så jag flög av.
Jag gjorde lite balansövningarna och klättrade på mix för att han skulle vänja sig och han stod blixt stilla, helt sjukt! men väldigt skönt att han sköter sig. Travade även och han gick jättefint. Var helt superglad efter för han gick verkligen som en fin dressyrhäst:D

11 maj
Red ut själv i skogen och ja det gick inte jättebra. Rundan började med att han blev rädd för en sak. Han stannade och började bråka men sedan var han nästan förbi sen läskiga sakern och då fick han spratt och skenade iväg och jag var typ en cm ifrån att trilla av. Men jag satt kvar och fick stopp på han tillslut haha det var lite kul. Han var spänd hela rundan men han stannade aldrig av för ahan ville bråka utan bara för att han va rädd. Mix är en fegis!


Snart kommer min ridlärare ut till mig och träna oss, det ska bli sjukt kul och jag hoppas att mixen sköter sig :)

Ska snart jag lägga ut hela nya bilder på mix och mig som mamma har tagit med hennes nya systemkamera, dom är fina!

Nu är det Anna Anka söker asistent :D
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0