17 november Bock kalas

Hejj :)
Idag mår jag sådär men jag överlever iaf! och det är väl det som är hunudsaken!

Idag har jag tränat mig på grus ridbanan och det gick väl okej det med. Han var stimmig och allmänt jobbig när jag skulle fixa han. Själva ridningen gick okej med. I början va han stimmig och va rädd för typ allt (tönt) men han blev bättre efter ett tag. Traven gick kanon men det gick inte lika bra när jag skulle gallopera för då började bock kalaset, jävla vad han bockade och skulle verkligen försöka få av mig men det fick han inte! och det är väl tur det. Men efter ett bra tag med drivningar framåt och så slutade han och galopperade iaf ett varv utan att bocka och det var jag nöjd med idag! I andra varvet gick det kanon och han bockade inget.

Hästen måste ha sånna här dagar med och ja det var ju inte min dag idag så han var bara störade idag ;) nej men jag älskar han idag och han är så söt för jag gosade lite med han idag och då stod han och sov, hihih så söt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0