11 oktober Rising-träning

Hejj :)

Som ni ser på överskriften så har jag och mix varit i rising och tränat. Det gick kanon bra men han var allt lite busig och pigg. Vi hoppade lite stuts och lite bommar och så. Han var väldigt pigg men stusten klarade han toppen och på en volt gick han riktigt bra! Lyssnade verkligen på mig och gick så fint. Fick mycket beröm av sara och det är ju alltid kul.
Han är ju rädd för "publiken" och det är lite jobbigt för att han ska hålla på och stimma och busa där då. Han var inte heller så snäll mot de andra hästarna idag han ville gärna på och sparka på dom och det får han ju inte göra! Men han får nog lite vett i sig snart.

Lastningen gick med bra! Lite svårare när vi skulle åka hem för vi hade aldrig lastat i mörker innan så idag va det första gången och det tyckte han va lite läskigt.

Nu står han inne i sin box och äter och myser. Känns så skönt och jag ska krypa ner under täcket och bara sova tills klockan ringer imån vilket den gör vid halv 7 känner att jag behöver sova ut! Men men sånt är livet.

Nu ska mix få en välförtjänt vila iaf en dag! :D är så himla nöjd med dagens träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0