8 oktober Damp polle!

Hejj

Idag var mix ett rent helvete helt enkelt men det är alltid kul med utmaning så!
Jag red ut ensam i skogen och precis i början av rundan blev han rädd och stimmade upp sig. Han ville inte skritta utan bara springa fram så snabbt som möjligt. Jag höll mig på så små skogs vägar som möjligt för att då blir han lugnare än på galopp sträckorna. Men efter ett tagbörjade jag trava lite lugnt och han var fortfarande smittig och pigg. Travade och galopperade skit mycket för att typ trötta ut han lite för det är så synd när han har så mycket engeri han får liskom panik! Tillslut lugnade han ner sig och va riktigt trött och svettig och oj så skönt det var att ha en lugn häst igen! Lite utmaning där och varje runda bli inte den andra lik idag var det en stimmig dag och det har han verkligen inte haft på länge så jag kanske behövde träna på det tyckte han väl ;)

Hästen är iaf söt och det är ju tur för han!haha annans hade han inte varit hos mig längre! :D hahha ne skojar bara lite utmaningar är bara skit kul efter man har löst dom iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0