30 september Skritt och insläpp

Hejj :)

Idag vad jag ut och skrittade en runda på ca 35 min. Det var inget bråk och oj så skönt det va. När jag kom ner till de små hyddorna såg jag att det stod massa kontanier där och jag tänkte: nej helvete nu kommer han stanna och inte våga gå förbi dom. Men vad gör snälla söta mix jo han bara traska förbi som och kollade på dom lite bara, VÄLDIGT duktigt häst!! och jag ska inte tänka så såfort det kommer något läskigt.
Han tyckte nog det var skönt at komma ut i skogen och bara skritta ut på långa tyglar det var så längesen vi gjorde det så det va behövligt jag som hade lovat att jag skulle göra det ofta för att det är viktigt för mix. Jaja får väl bli bättre på det!

Ikväll ska vi börja släppa in hästarna vilket jag tycker är super duper skönt! :) Dels för att det är så fruktansvärt kallt på nätterna och jag vill inte att mix ska få 1 meter lång päls men också för att han kommer få mycket mat nu förhoppningsvis och nu på senaste tiden har han verkligen varit dö hungrig men det är också skönt för att mix trivs så himla bra inne i sin box och han verka vilja stå där nu på nätterna! :) Sedan tycker jag det är så himla mysigt denna tiden för att tro det eller ej så bruka jag tycka det är mysigt att fixa allt med mockning, mat och hö. Jag är verkligen en sån person som vill att mix ska ha det fint när han kommer in så jag fixar nästan allt perfekt! :) Nu börja den mysigt stalltiden:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0