4 september Träning och lite busanfall

Hej

Idag red jag mix upp på gräsridbanan och det känndes som det var flera år sen jag gjorde det! haha men det var bara några veckor sen. Han skötte sig kanon hela vägen upp och även uppvärmningen. Sen började buset! han stutsade rakt upp i luften och ville bara galoppera. Men efter en stund fick jag han normal i traven och kunde övergå till galoppen som bestod av att rusa runt i hela hagen och bara göra slut på lite energi, han har så otroligt mycket nu! Han sprang som satan men blev även lugnare så jag kunde börja jobba i traven och det gick kanon bra! Lite stimmig med huvudet men det får jag räkna med om jag inte ridit seriöst på mer än 2 veckor nu. Saktade av för att han skulle få vila lite och sen skulle jag bara trava av han lite. Men då började dampanfallen igen haha han hoppar och stutsar men det slutade snabbare denna gången och så kunde jag trava av han och han var så FIN i slutet!

Älskar dig mitt fina hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0